Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης

Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης

 – Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης – 

 

Η σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης για παιδιά που έχουν διαγνωσθεί με αυτισμό έχει μελετηθεί διεξοδικά και αποδειχθεί στη σύγχρονη βιβλιογραφία, καθώς ο αυτισμός είναι μία κατεξοχήν διαταραχή που εμφανίζεται κατά τα πρώτα χρόνια ζωής του ατόμου. Έρευνες έχουν επιβεβαιώσει την πεποίθηση ότι η εκπαίδευση ενός αυτιστικού παιδιού αποφέρει καλύτερα αποτελέσματα όταν ξεκινά νωρίς, πριν την ηλικία των 5 ετών. Επίσης, συνεπάγεται πρώιμη ανίχνευση των παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο να εμφανίσουν αυτισμό. Εφόσον γίνει ορατό το πρόβλημα τότε γίνεται λόγος για πρόληψη και όχι για παρέμβαση. Είναι κρίσιμο η ακριβής διάγνωση να γίνεται έγκαιρα στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού, ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές εκδηλώσεις κοινωνικής αποξένωσης που υφίστανται τα παιδιά με αυτισμό.

Μάλιστα, με νέα διαγνωστικά εργαλεία, σήμερα οι ειδικοί έχουν την ευκαιρία να διαγνώσουν παιδιά με αυτισμό στα δύο κιόλας πρώτα τους έτη. Ωστόσο, λόγω της διαφωνίας μεταξύ ερευνητών για το ποια συστατικά των πρώιμων παρεμβατικών προγραμμάτων είναι αποτελεσματικά, ο Hurth κ.ά., μετά από διεξοδική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και ερευνών από παρουσιάσεις εθνικά αναγνωρισμένων προγραμμάτων, κατέληξαν στα ακόλουθα έξι συστατικά αποτελεσματικών πρώιμων παρεμβατικών προγραμμάτων (Hume, Bellini & Pratt, 2005):

 

α) εφαρμογή των πρώιμων παρεμβάσεων όσο πιο νωρίς γίνεται

β) εξατομίκευση των υπηρεσιών στα παιδιά και τις οικογένειές τους

γ) συστηματική και καλά σχεδιασμένη διδασκαλία

δ) εξατομικευμένο πρόγραμμα

ε) ένταση της εμπλοκής των παιδιών και

στ) εμπλοκή των γονέων.

 

cropped-logoDEF4.png Μαρία Παπάζογλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *